Veelgestelde vragen

We begrijpen dat u wellicht vragen heeft over onze producten, diensten en werkwijze. Om u te helpen snel en gemakkelijk antwoorden te vinden op de meest gestelde vragen, hebben we deze pagina samengesteld. Hier vindt u beknopte en informatieve antwoorden op veelvoorkomende vragen die onze klanten vaak stellen.

Staat het antwoord dat je zoekt hier niet tussen?
Dan horen we graag van je via het contactformulier.

 

faqimage

Voor wie

Ja, ook als klein bedrijf is dit interessant. We houden de basisprijs van SAM bewust laag, en hebben het modulair opgebouwd. Dat betekent dat je met de basis van SAM je business goed kunt runnen tegen een lage prijs. Groeit jouw bedrijf en daarmee je behoeften tot verder automatiseren? Dan kan je naar wens modules aanschaffen die je hierin ondersteunen. SAM Basis biedt je alles om als kleiner MKB bedrijf je bedrijfsprocessen te automatiseren.

SAM is van origine ontwikkeld voor de verhuurbranche. Inmiddels zijn we zover uitgegroeid dat we zowel de verhuurbranche als de handel volledig bedienen in het automatiseren van hun processen.
Om te bepalen of SAM ook geschikt is voor jouw verhuurbedrijf, nodigen we je van harte uit om dit 30 dagen gratis en vrijblijvend te proberen.
Onze consultants staan je ook graag te woord om een demo te geven en met jou mee te onderzoeken of SAM past bij jouw organisatie.

Absoluut, SAM kan ook worden aangepast aan de behoeften van grotere ondernemingen. Het biedt flexibiliteit en functionaliteiten die zowel kleine als grote bedrijven ten goede komen.

Nee, technische kennis is niet vereist. SAM is ontworpen met gebruiksgemak in gedachten en biedt een intuïtieve interface waarmee gebruikers zonder diepgaande technische vaardigheden kunnen werken.

Zeker, SAM is ontworpen om bedrijfsprocessen te verbeteren en te stroomlijnen. Het biedt tools en functies om efficiënter te werken en kosten te besparen.
We denken graag met je mee over de inrichting van SAM. Je kunt hiervoor een verzoek achterlaten bij een van onze consultants.

Je kunt een eigen omgeving aanvragen en SAM 30 dagen lang gratis uitproberen. Dit geeft je de gelegenheid om te ervaren hoe SAM kan bijdragen aan de groei en efficiëntie van jouw bedrijf. Na deze proefperiode kun je contact met ons opnemen voor een consultatie en demonstratie van SAM. We kunnen dan samen bepalen of SAM voldoet aan de specifieke behoeften en doelen van jouw bedrijf.

Implementatie

Zodra je een demo hebt aangevraagd, krijg je een e-mail met daarin een link naar je eigen omgeving. Zodra je je persoonlijke voorkeuren en instellingen hebt opgegeven kun je hiermee aan de slag. Kies je ervoor om SAM te blijven gebruiken, dan blijft dit ook jouw omgeving. Je kunt je relaties en materialen zelf importeren via SAM. Kom je er zelf niet aan uit, geen probleem. Laat je ontzorgen door ons team via het contactformulier

Wij hebben ervoor gezorgd dat de implementatie van SAM makkelijk is én dat je het helemaal zelf kunt doen. Als je een export van je bestaande artikelen en relaties klaar hebt staan, zou je dus binnen één dag over kunnen stappen.

Je kunt je relaties en artikelen eenvoudig zelf importeren met een Excelbestand. Vanwege de complexiteit van orders is het niet mogelijk om deze te importeren.

Functionaliteiten

Nee, je hoeft niet te betalen voor updates, zowel van SAM basis of updates van losse modules.
SAM is een SaaS oplossing wat inhoudt dat alle updates bij je abonnement zitten inbegrepen.
Heb je zelf bepaalde wensen, dan kun je dat aan ons doorgeven via het ticketsysteem. Wij komen er dan bij je op terug.

Ja, je kunt zowel facturen als creditfacturen via SAM maken. Met de professionele factuurtemplates ziet je factuur er direct netjes uit.
Je hoeft je facturen dus niet meer aan te maken in je boekhoudpakket. We kunnen de facturen en bijbehorende debiteuren inschieten in je boekhoudpakket, zodat je zelfs daar geen werk meer aan hebt.

SAM is een krachtige bedrijfsapplicatie die is ontworpen om bedrijven te ondersteunen bij het beheren en automatiseren van diverse processen, zoals voorraadbeheer, relatiebeheer, facturatie, en meer. Het stelt bedrijven in staat om efficiënter te werken en de controle te behouden over hun operationele processen. SAM is geschikt voor veel verschillende branches.

Ja, SAM biedt uitgebreide tools voor relatiebeheer, waarmee je klantinformatie kunt centraliseren, communicatiegeschiedenis kunt bijhouden en actiepunten kunt registreren. Hierdoor kun je sterke klantrelaties opbouwen en je klantenservice verbeteren.

Koppelingen

Jazeker. 

Ja, je kunt SAM koppelen met andere pakketten. We bieden integraties aan met gerenommeerde boekhoudpakketten en payment service providers. Door inzet van de SAM REST API kan SAM ook met elk ander pakket gekoppeld worden.

SAM Webshop

De SAM Webshop is een geïntegreerd e-commerceplatform dat speciaal is ontworpen om naadloos samen te werken met SAM als bedrijfssoftware pakket. Met de SAM Webshop kun je je producten online verkopen, terwijl je tegelijkertijd je bedrijfsprocessen, voorraadbeheer en klantgegevens hebt gekoppeld aan de webshop. Hierdoor vind je overal de meest actuele informatie terug.

Lees meer over de SAM Webshop op deze pagina.

Ja, de SAM Webshop biedt ondersteuning voor upselling en cross selling. Je kunt alternatieve producten, accessoires en combinatie-aanbiedingen presenteren om de verkoop te stimuleren.

De SAM Webshop is uitgerust met beveiligingsmaatregelen zoals een passend SSL certificaat. Daarnaast is de SAM Webshop geïntegreerd met erkende Payment Server Providers zoals Mollie en Buckaroo om de veiligheid van online transacties te waarborgen.

Nee, de SAM Webshop is ontworpen voor gebruiksgemak en vereist geen diepgaande technische kennis. Je kunt eenvoudig producten toevoegen, inhoud beheren en bestellingen verwerken.

SAM Inkoop & Inhuur

Je kunt een leverancier rechtstreeks aan een artikel koppelen binnen de Inkoop / Inhuur module. Hiermee kun je aangeven welke leverancier verantwoordelijk is voor de inkoop of verhuur van dat specifieke artikel. Je kunt het bijbehorende artikelnummer van de leverancier registreren, en ook de laatste inkoopprijs opvoeren. Zo zie je direct welke leverancier het product het goedkoopste aanbiedt.

Ja, de SAM Inkoop & Inhuur module biedt de mogelijkheid om vanuit een project direct een inkooporder aan te maken wanneer je artikelen nodig hebt die niet op voorraad zijn. Dit bespaart tijd en zorgt voor een soepele inkoopprocedure. Je kunt er ook voor kiezen om de inkoop- of inhuurorders één keer per dag in bulk te versturen naar je gekozen leveranciers.

Ja, je kunt jouw SAM-omgeving koppelen met die van collega-verhuurders die ook SAM gebruiken. Hierdoor kunnen orders direct als weborders worden ingeschoten, waardoor handmatige invoer van gegevens wordt vermeden en je efficiënter kunt werken.

De SAM Inkoop & Inhuur module vergroot je flexibiliteit en voorraadbeschikbaarheid door een soepele inkoop- en verhuurbeheer. Dit stelt je in staat om een breder assortiment aan te bieden aan je klanten, wat de algehele dienstverlening verbetert.

Ja, je kunt eenvoudig inkoopprijzen en adviesprijzen beheren voor de artikelen die je inkoop of verhuur via de SAM Inkoop & Inhuur module.

Je kunt altijd contact met ons opnemen voor meer informatie en een persoonlijke demonstratie van de mogelijkheden van de module SAM Inkoop & Inhuur. We geven je graag extra uitleg en denken mee over hoe dit in te richten is in jouw bedrijfsprocessen. Daarnaast vind je op onze supportsite nog meer inhoudelijke uitleg over de specifieke functionaliteiten binnen de module.